再び、作曲家ヨハネス・ブラームスの手紙のコレクションに解説を加えた本、Johannes Brahms: Life and Letters から。
以下は、ブラームスがどんな楽器の曲をよく書いたかについての、編者による解説の一部です。
Brahms's entire creative life follows a pattern of writing almost exclusively for musical combinations he is personally familiar with: [...] music featuring the cello or horn, both of which instruments he had played as a child.
Johannes Brahms: Life and Letters, p. 419
<解説>
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Brahms's entire creative life follows a pattern of writing almost exclusively for musical combinations he is personally familiar with: [...] music featuring the cello or horn, both of which instruments he had played as a child.
both of which instruments he had played as a child の部分の構造がよく分からない場合には、which の品詞は何か、そしてwhich の節がどこから始まるのかに注意してみてください。
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which は the chello or horn を先行詞とする関係形容詞で instruments を修飾しています。which がまとめる関係詞節は both から始まります。
both of which instruments he had played as a child の部分は、he had played both of these instruments as a child と同じような意味になります。
Brahms's entire creative life follows a pattern of writing almost exclusively for musical combinations he is personally familiar with: [...] music featuring the cello or horn, both of which instruments he had played as a child.
「ブラームスは自身の作曲家人生全体にわたって、自分自身が直接よく知っている楽器を組み合わせた曲のみをほとんど常に作曲した。[...] (例えば)チェロやホルンが活躍する曲。彼はこの2つの楽器の両方を子供時代に自ら演奏していた」
the cello or horn の the は「ものや人を代表させる the」で、くどく言えば「チェロという楽器やホルンという楽器」という意味になります。特定のチェロやホルンを指しているわけではありません。